Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, 9 October 2013

Jak zadbam o paznokcie jesienią i zimą.

W Krakowie coraz chłodniej, zresztą jak w każdym rejonie Polski. Moje paznokcie, które od dwóch tygodni nie były pomalowane (o zgrozo, nawet bezbarwnym lakierem) odwdzięczają mi się nieco naganniejszym stanem niż zwykle lecz mogłabym rzec, że wciąż są w dobrej kondycji.

Przy okazji robienia manicure przypomniałam sobie kilka sposobów, które wykorzystuję w ciągu roku dbając o paznokcie/ skórki/ dłonie, a które z pewnością warto wykorzystać zimą/jesienią w niezliczonych ilościach a przynajmniej częściej niż zwykle :)



1. Zawsze, (z małymi wyjątkami) nawet kiedy nie chce mi się malować paznokci na kolor, mam pomalowane paznokcie odżywką. Zabezpiecza ona paznokcie przed drobnymi uszkodzeniami mechanicznymi, wzmacnia je a długotrwałe kuracje (np. Nail Tekiem, Eveline 9w1) potrafią czynić cuda. Te małe wyjątki bez jakiegokolwiek lakieru nie powinny być dłuższe niż 2-3 dni. Po tym czasie zauważyłam, że paznokcie zaczynają mi się złuszczać (?!). Nie polecam jednak malowania paznokci na kolor bez uprzednio pokrytego paznokcia odżywką. Odbarwienia płytki murowane! Dobrym sposobem jest też malowanie paznokci na tzw. zakładkę, która w moim przypadku ogranicza rozdwajanie.

2. Zimą zaopatruję się w grube rękawiczki zimowe, jesienią zaś wybiorę jakieś cieńsze (ale mimo wszystko chroniące ręce). W zeszłym roku unikałam ich przez co od razu odezwały się suche dłonie i brzydkie skórki, które zdecydowanie gorzej było doprowadzić do ładu wiosenną porą. 

3. Kiedy tylko mam jakiś krem nawilżający pod ręką, smaruję dokładnie dłonie. Nie dość, że wpływa to na ładny wygląd skórek, poniekąd też na paznokcie, to i cieplej nam wtedy w dłonie :)

4. Jeśli nie lubicie uczucia lepkich dłoni po kremie warto wykonać kilka razy w tygodniu "spa w rękawiczkach" na noc. Wystarczy grubsza warstwa kremu, rękawiczki do pielęgnacji dłoni i sen. Rano, po zdjęciu rękawiczek, dłonie są gładkie jak aksamit. Moja mama dla lepszego i szybszego efektu, zamiast rękawiczek bawełnianych (które również wchłaniają krem) używa foliowych. Na początku spanie w nich wydaje się być niekomfortowe, ale z czasem można się przyzwyczaić.

5. Skórki jak i same paznokcie warto nawilżać olejami. Ja korzystam z dobroczynnego działania oleju arganowego. Kilka kropel rozgrzewam w dłoniach a potem funduję paznokciom i skórkom mały masaż. Ostatnio jednak zaopatrzyłam się też w oliwkę różaną, która nie dość, że ładnie pachnie to jeszcze skutecznie nawilża skórki, przez co na długi czas mogę zapomnieć o ich odsuwaniu. Oliwkę kupiłam TUTAJ. Nakładam ją pędzelkiem na skórki wokół paznokci a po jakimś czasie zmywam. Dobrze sprawdzi się również dodanie któregoś z olejków do kremu i wsmarowanie w dłonie a następnie założenie rękawiczek i pójście spać. 

6. Powoli przekonuję się do wykonywania mokrych prac (pranie ręczne, mycie naczyń...) w rękawiczkach. Doceniłam je dopiero wtedy, gdy nie przywiozłam sobie ich do Krk. Ciepła woda w detergentami niekorzystnie wpływa na paznokcie, skórki oraz dłonie a i lakier przez to szybciej odpada.

Chętnie się dowiem, czy korzystacie z podobnych sposobów a jeśli tak, to jakich?

17 comments:

  1. Stosuje dokładnie te same rady, dzięki czemu cieszę się zdrowymi paznokciami i nawilżonymi dłońmy nawet w zimę ;) Polecam wszystkim!

    ReplyDelete
    Replies
    1. To super! Zatem moje rady nie są bezpodstawne :) Pozdrawiam

      Delete
  2. Ja korzystam ze wszystkich tych sposobów, ale czasem brakuje mi systematyczności w dbaniu o skórki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Coś na ten temat wiem, ale systematyczność odwdzięcza się z nawiązką :)

      Delete
  3. hej;) fajnie tutaj :) może obserwacja?? Zapraszam Cię na mojego nowego posta, pozdr:*

    http://fashion-crown.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. staram się robić jak piszesz tylko u mnie z systematycznością ciężko :P przede wszystkim muszę zaopatrzyć się w odżywkę do paznokci

    ReplyDelete
    Replies
    1. Odżywka tu mus nie tylko jesienią czy zimą, ale i przez cały rok :)

      Delete
  5. Warto dbać o dłonie :D Również stosuję sie do punktów, które przedstawiłaś..
    Choć ostatnio oupściłamssię troszkę i już widzę, że dłonie bardziej suche są... Muszę się przyłożyć :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. A więc życzę Ci wytrwałości

      Delete
  6. czytając Twoją notkę spojrzałam na własne paznokcie, cóż ... najlepiej zamalować na czarno, żeby nic nie było widać :P
    pozdrawiam i zapraszam.
    http://theshinymoment.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oj, na pewno nie jest tak źle, a jeśli nawet troszkę, to pora zadbać o paznokcie ;)

      Delete
  7. Przynajmniej raz na 1,5 tygodnia moczę paznokcie w wodzie z olejkiem i cytryną, a przed pomalowaniem nakładam odżywkę , staram się też malować paznokcie takimi lakierami , które utrzymają się na paznokciach nawet tydzień aby jak najrzadziej używać zmywacza , który jak doskonale wszyscy wiemy wysusza płytkę

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dokładnie tak! Właśnie dzięki Tobie mam ochotę dodać jeszcze jeden punkt do posta.

      Delete
  8. Ja też zawsze nawet jak nie mam koloru na paznokciach (co zdarza się rzadko), to mam na nich chociaż jakąś odżywkę :)
    Przed wyjściem z domu zawsze smaruję ręce kremem, szczególnie jesienią i zimą, jak już jest chłodniej na dworze. Chociaż ostatnio mimo tego zauważyłam, że już zrobiły się suche i szorstkie :/ A jak wróciły ciepłe temperatury to znowu jest wszystko OK.
    A skórki smaruję aktualnie oliwką z Avonu i pomaga im to, nie są już tak suche :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Łał, podziwiam Cię, że za każdym razem wychodząc smarujesz ręce kremem. Ja akurat nie lubię uczucia lepkich dłoni, więc z tego powodu stosuję się do punktu 4.
      Mam nadzieję, że wytrwasz w swoich dobrych nawykach przynajmniej te dwie chłodne pory roku :)

      Delete
  9. Super post. Przyznaję, że ja też mam takie ambicje co by tak postępować ze swoimi paznokciami, ale niestety nie zawsze mi to wychodzi. Ale jeszcze wszystko przede mną.

    ReplyDelete

Spodobał Ci się post? Skomentuj...

Za wszystkie komentarze bardzo dziękuję :)