Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, 23 July 2012

Mydło Aleppo- naturalny kosmetyk do wszystkiego


Skład: 80% oliwa z oliwek, 16% olejek z liścia laurowego
Dla kogo: Ze względu na naturalny skład, to mydełko jest dla wszystkich- i dla niemowląt, i dla dorosłych
Rodzaj skóry: od bardzo suchej do tłustej
Do czego: do wszystkiego, bo: do twarzy, ciała, włosów, a nawet.... do prania

MOJA OPINIA:  

Używam razem z mamą tego mydełka od ponad miesiąca. Jeżeli chodzi o mnie, to moja skóra należy do problematycznych m.in ze względu na trądzik. Ponieważ jest sucha, to mogę powiedzieć, że mydełko Aleppo nieco poprawiło jej kondycję, ale nie mogę znowu powiedzieć, że mogłam odstawić balsamy nawilżające. Bardziej zadowolona ode mnie jest moja mama, której skóra pozwoliła na zupełne zrezygnowanie z kremów. Używałyśmy go jedynie do ciała i włosów, o twarzy zatem nie mogę nic powiedzieć.
Moje włosy mają skłonność do przetłuszczania, więc mydło to średnio się sprawdziło (ze względu na nawilżający skład), choć słyszałam wiele pochlebnych opinii na temat pielęgnacji włosów mydełkiem Aleppo. W czasie mycia głowy, mydło nie chciało się pienić- świadczy to o jego naturalnym składzie. Po ostatnim płukaniu, warto skorzystać z płukanki np. z octu jabłkowego, by zakwasić włosy.
Myślę, że warto wspomnieć o zapachu mydełka. Ktoś stwierdził, że pachnie/ śmierdzi ono starzyzną. Przyznam szczerze, że początkowo jego zapach mi troszkę przeszkadzał, ale potem się do niego przyzwyczaiłam. Nie jest tragiczny, a po godzinie od kąpieli już go nie czuję.  


PODSUMOWUJĄC:

Jestem przyzwyczajona do tego, że moja skóra wymaga nawilżenia 24h/ dobę i wcale się nie spodziewałam, że po użyciu tego mydełka będę mogła zrezygnować z balsamów, więc cieszę się, że skóra jest w lepszej kondycji. Co do włosów- myślę, że do mojego rodzaju akurat szampon jest lepszym kosmetykiem. Mimo to, obie z mamą jesteśmy zadowolone, więc jak tylko skończy nam się ten egzemplarz, kupimy nowe zwłaszcza, że koszt mydełka Aleppo za 3 szt. to 11 zł, do kupienia tutaj:


5 comments:

  1. słyszałam o tym mydełku dużo dobrego, chyba zainwestuje w nie zimą, bo wtedy mam strasznie suchą skórę, może mydełko + masło do ciała da sobie z tym radę

    ReplyDelete
    Replies
    1. Myślę, że połączenie mydełka i masła do ciała pozwoli Ci zwalczyć suchą skórę. Moje ciało zimą to także sucha zmora, także doskonale Cię rozumiem.

      Delete
  2. Fajna sprawa takie mydło nawilżające, ale chyba wolałabym zainwestować w jakieś inne, może droższe, ale takie, które naprawdę da porządne nawilżenie mojej skórze :)

    Obserwuję i zapraszam też do mnie,
    na mojego dosyć nowego bloga :*
    http://makiazas23.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nie liczyłabym, że samo mydło (choćby najdroższe) załatwi sprawę, ponieważ sztuka w nawilżeniu tkwi nie tylko w pielęgnacji, ale także np. w zdrowym odżywianiu. Moja cera jest wyjątkowo kapryśna i zdaję sobie sprawę, że ma na to wpływ mój tryb życia i niekoniecznie dobre nawyki żywieniowe. Myślę, że droższe mydło z naturalnych surowców może być lepsze, ale podejrzewam, że nie w samym mydle tkwi nawilżenie naszej skóry.

      Delete

Spodobał Ci się post? Skomentuj...

Za wszystkie komentarze bardzo dziękuję :)